Circulaţia sub Podul Basarab se reia de luni integral, cu excepţia tramvaielor

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, sâmbătă, după verificarea în teren a stadiului lucrărilor de la Pasajul Basarab, că de luni circulaţia se va relua integral sub pod, cu excepţia tramvaielor şi fără a preciza când va fi dat podul în folosinţă.

oprescu_sorinOprescu a sosit, sâmbătă, în zona gurii de metrou Basarab, de unde – însoţit de directorul general al Administraţiei Lacuri şi Parcuri (ALPAB), Radu Popa, şi directorul Direcţiei Tranporturi din cadrul Primăriei Capitalei, Ion Dedu – a pornit într-o scurtă inspectare a zonei. Astfel, primarul a discutat cu toate persoanele prezente la eveniment, directori, muncitori şi ingineri, pentru a afla detalii despre eventualul termen de finalizare generală a lucrărilor, scrie Mediafax.

Într-o scurtă intervenţie, Ion Dedu a arătat că în terminalul de sub pod vor fi tramvaie, respectiv cel puţin două linii de tramvai. “Avem terminal de autobuze cu toate facilităţile pentru personalul de bord, pentru vatman şi pentru şoferi. Pe pod avem staţie de tramvai care va fi direct conectată cu staţia de metrou, cu linia de cale ferată, deci cu cele două staţii de cale ferată, Gara de Nord şi Basarab, iar în partea cealaltăm de asemenea, autobuzul şi tramvaiul de pe Calea Griviţei. Deci, practic, acesta este cel mai mare punct intermodal pentru transportul public din Bucureşti”, a spus Dedu.

La rândul său, Oprescu a anunţat că “de luni circulă toată lumea, mai puţin tramvaiele, care mai au până să le fie dat drumul”.

“Să terminăm cu şina de sus şi cu toate alea şi o să circule şi tramvaiele. Când o să vedem tramvaiele pe aici, atunci e clar că s-a dat drumul la pod”, a spus la un moment dat Oprescu, evitând să dea un termen precis legat de finalizarea generală a lucrărilor de la pod.

Edilul a spus, la finalul inspecţiei, că proiectantul podului a cerut încărcarea maximă a acestuia, şi cu tramvaiul. “După probele astea şi reglarea ovanelor dăm drumul la pod, aia e o aiureală cu «nu dăm drumul la pod că n-avem senzori»”, a adăugat Oprescu.

După ce l-a întrebat pe unul dintre ingineri care este stadiul precis al lucrărilor la şina de tramvai de pe pod şi care este termenul aproximativ de finalizare a lucrărilor, Oprescu a arătat, potrivit răspunsului inginerului, că în 30 – 45 de zile podul va putea fi dat în folosinţă.

Întrebat dacă spaţiile şi zonele verzi din perimetrul podului vor fi utilate cu un sistem automatizat de irigare, primarul a spus că nu, dar că “o să existe sistemul de irigaţii automatizat, adică o să vină în fiecare seară cisterna şi o să ude”.

“Pentru că sistem de irigaţii, aici, centralizat presupunea costuri destul de serioase pentru toată zona şi dacă tot avem posibilitatea să o facem prin seriozitatea operatorului de curăţenie, o vom face. Discutăm şi despre managementul podului, pentru că noi suntem obişnuiţi să construim, lucrurile ies frumos şi când se termină, după aceea le uită Dumenzeu acolo şi nu le mai curăţă cineva decât după cinci, şase ani încolo, şi nu vreau să se întâmple asta”, a conchis edilul.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *