Piata produselor telecom din Romania a trecut in sfarsit de la un trend negativ la unul pozitiv, crescand cu 7,8% in valoare in trimestrul al doilea din acest an fata de perioada similara din 2010, arata un studiu al companiei de cercetare GfK.
Acest lucru se datoreaza exclusiv smartphone-urilor care sunt declansatorul pe piata de telecom. Acum consumatorul face o noua achizitie nu doar cand vechiul telefon nu mai functioneaza, ci si atunci cand considera ca acesta nu mai raspunde nevoilor lui actuale de a fi la curent cu stirile, de a interactiona constant cu cei apropiati, de a naviga pe internet sau, cateodata, de a fi in trend cu ceilalti, ca un important indicator al statutului.
Astfel, potrivit studiului GfK, piata produselor telecom a ajuns la valoarea de 84 de milioane de euro in prima jumatate a acestui an, inregistrand in trimestrul al doilea o valoare de 42 de milioane de euro.
Pe de alta parte, pentru moment, telefoanele mobile clasice inca au o cota importanta in comparatie cu smartphone-urile, mai ales cand vine vorba de volume, datorita pretului mediu care este de patru ori mai mare pentru cel din urma. Lucru rezonabil, daca se iau in considerare nu numai caracteristicile extra ale smartphone-ului fata de telefonul mobil, dar si accesibilitatea acestui tip de terminale in comparatie cu produsele IT cu functii similare.
